Inauguration

Halloj!
Dagen har varit intressant.... vaknade vid 5.30 efter några timmars sömn. Vi samlade ihop gänget och begav oss inåt DC och the National Mall. När vi väl hade kommit av tåget så tog det oss ca 1 timme att ta oss ut från Metron upp på vägen. Sången och skriken började redan när vi stod och försökte komma ut men när vi väl kom upp på gatan började jag verkligen förstå vilken mängd folk vi pratar om, såg ut som myror. Folk skrek Obama och Yes we can överallt. Och vi tog oss faktiskt in på the Mall vilket vi inte trodde vi skulle kunna, vi hörde av folk som gick tillbaka mot tunnelbann att the Mall redan var stängt (8.00) men vi traskade på ändå=) Väl där hittade vi en av de jättemånga stora tvmonetorna och stod där i närmare tre timmar innan vi fick en glimt av Obama. Vid detta laget hade jag inte kännt mina fötter på bra länge och eftersom jag är genomförkyld så smet vi så fort Obama hade svurit presidenteden. Vi hörde talet påväg ut...
Så det var min inauguration det. Jag är glad att jag gick även om jag borde ha stannat i sängen större delen av dagen.


http://www.cnn.com/

       

Vi stod nästan i mitten av folkhavet, mellan pinnen och vattnet.

När jag kom hem hade jag ett mail från min kollega Linda, pga nedskärningar och omorganisation kommer vi bli av med jobbet den 1 mars. Jippie! Men oh well..... Det hade kunnat vara värre.

Tjing!

Bilder från Miami och Floridas finnes på;
http://www.facebook.com/album.php?aid=84543&l=c2619&id=503844223
http://www.facebook.com/album.php?aid=84708&l=1d831&id=503844223

Kommentarer
Postat av: Maj och Henrik

Uppdatera din blogg oftare! Vi vill veta mer!

Ps. Första gången jag ser den, brukar få sammanfattning av Maj. Men jag instämmer ifullo med tidigare talare // Henrik

2009-02-01 @ 23:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0