Fördelar och nackdelar med att vara sjuk

Nackdelar:
* Man har ont och känner sig matt.
* Folk vill inte vara runt mig för de kanske blir smittade.
* Jag får ont i kroppen för att jag inte har ork att röra på mig.
* Har måsten som jag måste göra även om jag bara vill sova.
* Tiden jag ligger till sängs kommer aldrig tillbaka a.k.a. jag missar en av mina sista helger i DC till ingen nytta. Jag som har så mycket kvar att upptäcka.

Fördelar:
* Får äta glass och jag har inte lika dåligt samvete som jag skulle ha haft om jag skulle vara frisk.
* Kollar på film utan att veta att jag missar livet (ok, ok, ja, jag missar grejer men som sagt, det är tillåtet). Än så länge har jag sett Peter Pan, Snövit och de sju dvärgarna, Sagan om ringen, massa avsnitt av Two and a half men, Greys anatomy... ja listan kan göras lång. Just nu planerar jag in lite mer Sagan om ringen. Det visade sig vara den oklippta versionen... LÅÅÅNG!
* Jag kan tacka nej till grejer som jag egentligen inte vill göra men som jag hade kännt mej tvungen att göra om jag hade varit frisk.
* Vara extra gnällig utan att folk får bli jättearga.

Okej listan av fördelar var inte lika lång... men de är sköna poäng.

Så nu ska jag återgå till min hemtenta i kriminologi... har lite grejer jag kan skriva i alla fall.

Hasta la vista!


Kommentarer
Postat av: Maj

Åh, åh, åh....en till fördel: tid att uppdatera bloggen. (För jag hungrar efter varenda lilla smula esa :))

2009-03-29 @ 23:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0