Meck

Jag fick en långledig helg, min supervisor var schysst och gav mig måndag och tisdag av för att få lite tid med Patrik. Jag hyrde en fin liten bil och brummade ner till North Carolina.

 Skitkul nummerskylt! :-P
 
Allt flöt på i frid och fröjd, vi spleade frisbee, såg Milk, drack smootihesar i solen. Vi gick och ut och åt på Applebee's och sedan följdes måltiden av Slumdog millionair.

        

Vi åkte änltigen en dagstur till Ashville, en hippistad uppe i bergen. Det var en trevlig stad och vädret var varmt och skönt (sisådär 25 grader ;-)).

                 

Vi avslutade helgen med att gå på gratis hocky, satt långt ned på viphyllan. Inte illa! Det var kul... de slogs:-P

     

Men sedan så blev det meck. När jag skulle lämna tillbaka den fina bilen så ville inte mitt kort godkänna köpet när jag står där hos uthyraren. Då snackar vi såklart inte någon avmagnetisering, utan annat problem. När jag tillslut får betalat bilen med mitt amerikanska kort börjar min pms-iga hjärna sväva ut i diverse hemska tankar; "Swedbank har gått i konkurs! Någon har streamat kortet och alla mina pengar är borta..." panik panik. Rusar hem, går in på dn.se. Nej ingen Swedbank i konkurs. Tar mig in på internetbanken, nej pengarna är där de ska. Ringer kundtjänst; " du måste ha personlig kod." Trillskas med internetbanken, får en personlig kod, snackar äntligen med kundtjänsten. Får svaret att kortet har blivit spärrat. "Jahopp tänker jag!" Okej så kortet är redan skickat till min adress i sthlm. Damn! Eftersädningen har slutat gälla. Får ta kontakt med Lina som bor i min lgh. Instruerar henne att hon måste skicka brevet ner till min mor så fort det hamnar i brevlådan. Okej... så nu måste jag fixa eftersändningen också. Jag tänker att jag inte kan betala eftersändningen eftersom mitt kort är spärrat. Går in och kollar och med lite flyt, äntligen, så visar det sig att man kan godkänna med BankID! Jaaa! Så nu ska kortet dimpa ner hos mamma inom några dagar, jag får väl det om ca 2 veckor och under tiden får jag snåla lite extra.

Fast allt känns lite bättre nu för jag hade fått packet av min mamma. Alla kriminologiböcker, CHILLINÖTTER, en skönlitterär bok, två polly-påsar och en Cafe till Patrik. Kanoners! Nu ska jag försjunka mig i boken mamma skicka, jag vill bara viiila efter denna låånga dag och fem timmars sömn, sex timmars bilresa och två timmars krångel! Tjing tjing!

PS. Förresten fyller Patrik 25 på torsdag så han har redan fått sin present. En flygresa till Los Angeles, San Francisco och Redwood Forest. Han blev jätteglad!!=) Och nu är han i Houston, Texas, för att simma nationals så jag hoppas att alla hurrar på honom så han lyckas bättre än nånsin!


Kommentarer
Postat av: Patrik Drakes

Jag tycker att du kan skriva lite mer om att jag ska simma nationals och mindre om hur dåligt de va me att lämna tllbaka bilen hehe. Jag ligger 12a i landet inför tävlingen ;-)

2009-03-12 @ 02:08:14
Postat av: Sophia

Vad är det som händer med alla jäkla kort här i washington ? :)

2009-03-12 @ 03:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0